Två från andravärldskriget

Hej!
Idag efter skolan gick jag, Kerstin och Frida hem till Frida och kollade på två avsnitt av Förintelsen (Holocaust) med Meryl Streep. För er som inte vet så är de en gammal serie som utspelar sig under andravärldskriget i Berlin. De var så hemskt. De tvingade in massa människor i en kyrka, sen tände de på... Usch.


Och tidiagare, första och andra lektionen i skolan, fick vi se The dairy of Anne Frank, som också utspelar sig under andravärldskriget. Fast jag tycker Förintelsen var bättre. Bättre skådespelare och bättre filmat.

Kommentarer
Postat av: Frida

andra världskriget är så sjukt och hemskt att jag inte vet vad jag ska säga.

klart att förintelsen är bättre än anne frank för meryl streep är ju med i förintelsen juu!

2009-02-03 @ 21:43:09
URL: http://skarpt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0