Mina kära farföräldrar

I söndags var jag hos min farmor och farfar i Kumla.
De är inte de mest moderna och tekniska personerna kan man säga..
Pappa hade med sej vår gamla DVD som de skulle få. Och sen skulle man bara lära dem att använda den också...
Här är några konversationer från när pappa skulle lära dem använda den..:

Farmor:
Flytta på klumpedunsen.
Pappa: ?
Farmor: Klumpedunsen!
Pappa: ?
Farmor: TV:n!
Pappa: Jaja.
Farmor: Oj här låg en karamell... Vill ni ha? Någon sorts choklad. Chokladböna.
Pappa: Vart är kontrollen till TV:n?
Farmor: I lådan här.
Pappa: Oh.
Farmor: Här är de modernt förstår ni.
Pappa: Här sätter man på den, se du.
Farmor: Ojoj!
Pappa: Öppna DVD:n, klicka på open-knappen.
Farmor: Oh. Va modernt.
Pappa: Och så kan man välja språk där. Ta nöten till language.
Farmor: Oj. Haha. Vad kul de var!!
Pappa: Jaja. Ta den dit nu! Ta nöten till Svenska.
Jag: Nu är de fötter.
Farmor: Varför kan de inte vara samma hela tiden?
Pappa: De ska väll vara roliga... Se de funkar ju!

Farfar har kommit hem.
Farmor: Vi har fått en DVD.
Farfar: En vadå?
Farmor: DVD, som en video.
Farfar: Oj då.
Farmor: Äh. Han har inte lärt sig att sätta på videon förrän nu. De kommer väll ta honom tio år till att förstå den här...

Kommentarer
Postat av: frida

HAHHAHAHAA<3

2008-12-22 @ 20:06:48
URL: http://skarpt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0